12. 09. 2019
 

Plánování a vytváření konzistentního obsahu na Instagramu

Plánování a držení konzistentního vzhledu a projevu obsahu je nejdůležitější část celého marketingu na Instagramu.

Jak správně plánovat a tvořit obsah? V tomto článku se dozvíte hned několik tipů, které můžete využít v praxi.

Tipy, jak udržet konzistentní vzhled a projev

Držet konzistentní vzhled a projev v rámci fotek a videí při budování značky na Instagramu je nesmírně důležité. Tyto základní čtyři typy vám s tím pomohou:

Používejte už zavedené barevné schéma

Jestliže vaše firma používá na svých produktech, v logu či na dalších různých materiálech konkrétní barevné schéma, držte se jej i v rámci Instagramu. Tuto barevnou paletu barev zahrňte i do samotných příspěvků.

Držte si barvu aneb používejte pro fotky a videa konzistentní paletu barev

Tento bod navazuje na první. Důležité je držet si barvu, respektive tón barev u všech příspěvků, fotky musejí být sjednocené. Skvělým nástrojem je například Preview App, do které můžete vložit několik příspěvků a podívat se, jak celkový vzhled feedu bude vypadat. Podívejte se například na účet oblíbené čokolády Milky (@milka_czsk) jak perfektně používá ve svém marketingu odstíny fialové, tedy barvy, pod kterou firma vystupuje i na svých produktech.

Pořizujte fotky a videa se stálou tematikou

Zkuste popřemýšlet, jak byste mohli vyladit své fotky a videa tak, abyste se odlišili a vaše komunita by ihned věděla, že tyto příspěvky jsou od vás.

Jako příklad může být například pravidelné zveřejňování příspěvků s firemním hashtagem nebo fotkami s ptačí perspektivy.

Při komunikaci s komunitou udržujte stálý tón

Při jakémkoliv sdělení, ať už v příspěvcích nebo ve stories zkuste držet konzistentní styl tónu komunikace. Může jít i o odpovědi na komentáře nebo přímou interakci prostřednictvím soukromých zpráv.

Tři kroky pro plánování kalendáře na zveřejňování obsahu

Pravidelné tempo zveřejňování obsahu může pro leckoho představovat docela nadlidský úkol. Ještě když řešíme spoustu dalších marketingových kanálů.

Dnes nicméně existuje celá řada služeb, díky kterým můžete pomocí kalendáře naplánovat publikaci příspěvků klidně až na měsíc dopředu.

Pojďme si ukázat, jak na to.

Vytvořte si účet na některé ze služeb

Na internetu je celá řada služeb, která podporuje plánování příspěvků na soc. sítích. Můžete využít kupříkladu známý Buffer. V něm můžete jednoduše plánovat své příspěvky, ale také analyzovat jejich úspěšnost.

Připravte si fotky a texty

Veškerý obsah si tvořte s předstihem. Dejme tomu, že budeme zveřejňovat příspěvky ob den, což je zhruba 15 fotek a 15 textů za měsíc. Takže máme vždy celý měsíc na přípravu dalšího balíku obsahu.

Nezapomínejte, že text by měl korespondovat s firemním tónem komunikace. U textů využívejte otázky aby došlo k interakci mezi příspěvkem a publikem, buďte struční a výstižní.

A co je důležité? Rozhodně byste neměli opomenout hashtagy. Využijte ty, které vám dle analýzy fungují nejlépe.

Plánujte data zveřejnění

Do služby Buffer přidáme náš Instagramový účet a klikneme na pole níže.

Následně vložíme naši připravenou fotografii a text a klikneme na tlačítko „Schedule Post“ a nastavíme přesné datum a čas, kdy se má příspěvek zveřejnit.

Takto si postupně naplánujeme příspěvky na celý měsíc a zbyde nám čas navíc, který můžeme investovat do vymýšlení soutěží a podobných akcí. Pro tyto speciální příspěvky nemusíte uhánět grafika, ale stačí si jej vytvořit svépomocí například na canva.com, kde již máte spoustu příspěvků přednastavených. Stačí je jen barevně sladit s vaším firemním tónem.

Nezapomeňte si během měsíce vyhradit čas a pravidelně tvořit příběhy do stories, je potřeba být neustále v kontaktu s vaším publikem.

Základ focení je důležitý

Pakliže nechcete utrácet za správce soc. sítí, který vám bude dodávat i obsah, pak byste se měli naučit základy focení.

Rozhodně vyvrátíme mýtus, že to je o drahém foťáku. Jde především o sladění barev a celkové kompozice.

Níže si přečtěte pár základních tipů pro vytvoření skvělé fotky:

1) Využívejte dostatek světla – u každé fotky se ideálně snažte využít denní světlo, které je více rozprostřené. Přímému slunci se vyhněte.

2) Fotka by měla především dýchat – nejde o to naskládat spoustu věcí kolem sebe, cílem je rozprostřít vše tak, aby každá z věcí mohla dýchat a mít dostatek prostoru. Naopak příliš volného prostoru taktéž není dobře, může se stát, že mu seberete pozornost od hlavního sdělení.

Flatlay fotka – fotky focené seshora s vyskládanými produkty barevně sladěné

3) Foťte v přirozeném prostředí – fotit produkty na bílém pozadí je fajn, ale pokud je vyfotíte ve svém přirozeném prostředí, udělá to emocionálně na uživatele úplně jiný dojem, vtáhnete jej do děje, bude mít chuť produkt vyzkoušet na vlastní kůži.

Je tedy velký rozdíl, jestli vyfotíte dámský náramek na bílém stolu nebo na dámské ruce v prostoru. Tak bude jasné, kde se dáma nachází, pozadí můžete nechat rozostřené.

4) Buďte barevně konzistentní – jak bylo zmíněno v úvodu článku, je důležité být barevně konzistentní. Využívejte tedy barvy, které vaši firmu charakterizují. Vyjma různých akcí a událostí, jako například Vánoce, viz. sladěný feed níže.

Fotografie také můžete upravit v postprodukci, nebojte se toho. Velmi známým nástrojem na úpravu fotek patří například Adobe Lightroom nebo VSCO.

Ukázka feedu – takto si můžete naplánovat kompletní feed a podívat se, jak vám ladí barvy