19. 08. 2019
 

7 tipů jak psát efektivní reklamní texty pro PPC reklamy

Provoz placených reklam může být pro firmu mnohdy velmi výhodné, ale také to může být naprostá ztráta času.

Jaký je rozdíl?

Hodně z toho souvisí s reklamním textem.

Sepsání skvělého reklamního textu pro placené reklamy je složitější, než by se na první pohled mohlo zdát.

Platformy, jako jsou reklamy Google Ads nebo český Sklik, vám poskytují omezené množství prostoru, aby upoutaly pozornost hledajícího, přiměly je zajímat se o vaši nabídku a přiměly je ke kliknutí.

Bohužel neexistuje žádný speciální vzorec pro sepsání perfektního textu pro placenou reklamu (a pokud by byl, každý by ho používal). Existuje však celá řada doporučených postupů, díky nimž bude vaše copy pro textové reklamy daleko silnější.

Připravili jsme si pro vás 7 tipů, které můžete pro vaše textové reklamy využít ihned do praxe.

Zjistěte, co váš cílový trh chce

Spousta firem přistupuje k psaní reklamních textů tím, že mluví příliš o sobě. To je naprosto přirozená věc, koneckonců vy byste měli vědět, co ve skutečnosti vaši firmu dělá výjimečnou.

Ale je to vlastně opak toho, co byste měli dělat.

Zákazníci vás hledají, protože něco potřebují, ne proto, že jsou zvědaví na vaši firmu.

Nejlepší způsob, jak upoutat pozornost cílové skupiny, je ukázat jim, že jim rozumíte a dokážete napravit, respektive vyřešit jejich problémy.

Než začnete psát, zkuste se vžít do role vaší cílové skupiny.

Přemýšlejte o tom, jaký problém mají, a představte si, jak asi hledají řešení. Poté napište svůj reklamní text jako odpověď na potřeby imaginárního zákazníka a jeho vyhledávací návyky.

Oslovte své publikum

V reklamních textech použijte slova „vy“, „vaše“, „pro vás“.

Přímý rozhovor s publikem způsobuje, že se cítí důležití, a vytváří v nich pocit, že je vaše firma více osobní. Cílem by mělo být vytvořit přátelský a vstřícný vztah se zákazníky hned na úvod.

Využijte emocionální spouštěče ve svůj prospěch

Co může být nejhorší na placené reklamě? Pokud jste si odpověděli slovo „nudnost“, máte naprostou pravdu.

Špatná placená reklama je naprosto nezaměnitelná. Může být sebevíc dobře nastavená, ale pokud se nikdo nikdy necítí dostatečně zaujatý nebo to v dotyčném nevyvolá pocit tak, aby na reklamu klikl, proč se dokonce obtěžovat s jejím zveřejněním?

Osudu nudných reklam se můžete vyhnout pečlivým výběrem slov a tím, aby vaše publikum něco cítilo, probuďte v nich pocit a touhu. Pokud víte, co váš cílový trh chce, nemělo by to být příliš obtížné.

Mezi další pozitivní emoce, které můžete použít k dosažení pozitivních výsledků, patří naděje, úleva a pocit, že je někdo oblíbený nebo obdivován ostatními.

Použijte čísla

Pokud chcete na své reklamy přitáhnout více očí, zkuste přidat jedno nebo dvě číselné hodnoty.

Čísla a statistiky umožňují upoutat pozornost a prokazatelně zvyšují CTR (míru prokliku).

Jedním ze způsobů, jak používat čísla, je zveřejnění ceny produktu nebo propagační slevy, tedy slevu, kterou je možné uplatnit jen skrze kliknutím na reklamu.

Můžete také vyzkoušet numerickou statistiku, například počet zákazníků, kteří si produkt již zakoupili.

Používejte přesná čísla místo čísel zaokrouhlených, protože lidé mají tendenci více věřit přesným číslům.

Využijte celý svůj prostor pro sdělení

Reklamy Google Ads vám poskytují dva nadpisy o 30 znacích plus popis 80 znaků.

Maximalizujte výkon své placené reklamy tím, že do tohoto prostoru vložíte všechny informace, které můžete.

Nezapomeňte také na viditelnou adresu URL a rozšíření reklam.

Vaše viditelná adresa URL nemusí odpovídat skutečné adrese URL, na kterou vaši návštěvníci přijdou. Účelem je ukázat lidem, na jakou stránku budou přesměrováni, takže vytvoření vlastní adresy URL obsahující vaše klíčová slova je chytrý krok.

Rozšíření reklam může být dalším cenným způsobem, jak získat více reklamního sdělení ve výsledcích vyhledávání. Nespoléhejte se však na ně, protože Google nemůže zaručit, že se vaše rozšíření zobrazí při každém zobrazení vaší reklamy.

Zdůrazněte, co vás odlišuje

Vylepšete svou reklamu tím, že se odlišíte od konkurence.

Přečtěte si níže užitečné otázky, které vám pomohou odpovědět na to, čím se vaše firma odlišuje od konkurence:

  • Co dělá vaše firma lépe než vaše konkurence?
  • Získala vaše firma v minulosti nějaké ocenění?
  • Máte k dispozici nějaké speciální nabídky?
  • Co je na image vaší značky jedinečné?

Sesbírejte si data z placených výsledků vyhledávání a podívejte se, jakým způsobem vaše konkurence komunikuje. Po analýze můžete dojít k závěru, že většina konkurentů se spoléhá na slevy. Nemáte kreativnější nápad na to, čím se skutečně odlišit? Popřemýšlejte. K analýze konkurentů ve vyhledávání můžete využít český nástroj Marketing Miner.

Používejte silné a kreativní výzvy k akci

Vyhněte se opotřebovaným klišé pro vaše výzvy k akci a přijďte s něčím, co zasáhne vaši cílovou skupinu více.

Už víte, co cílovka chce, tak to zdůrazněte ve své výzvě k akci.

Vaše výzvy k akci by měly být silné, něco jako: „získejte“, „připojte se“, apod.

S trpělivostí, praxí a testováním začnete psát reklamní texty rychleji a snadněji a získáte z nich skutečné výsledky.

Tyto osvědčené postupy používejte jako inspiraci pro další kampaně, které budete navrhovat a můžete být překvapeni, jak pozitivně vaše publikum bude reagovat.