05. 06. 2019
 

5 tipů, jak vytvořit skvělý SEO obsah

Není žádným překvapením, že obsah hraje v SEO významnou roli

Není žádným překvapením, že obsah hraje v SEO významnou roli.

Pokud chcete vylepšit svůj obsahový marketing a vidět skutečnou návratnost investic, musíte použít postupy, které vaším projektům skutečně prospějí.

Obsah, který se dobře umisťuje ve výsledcích vyhledávání a přivádí potenciální zákazníky, je vždy zaměřen především na uživatele, nikoliv na vyhledávače.

Protože když píšete ke správné cílovce a správným způsobem, váš vytvořený obsah budou vyhledávače milovat.

Zde je 5 nejlepších tipů, které vám pomohou vytvořit nejlepší (nejčtenější, nejvíce sdílený a nejcennější) obsah v rámci SEO.

Pište ke své cílovce s cílenými klíčovými slovy

Pokud se vám nepodaří optimalizovat pomocí cílených klíčových slov, váš SEO obsah se nikdy nedostane k vaší cílovce.

Co jsou „cílená klíčová slova“?

To jsou klíčová slova a fráze, které vaše cílovka aktivně vyhledává.

Chcete-li najít tyto klíčová slova a fráze, musíte nejprve porozumět:

  • Kdo je vaše cílová skupina
  • Jaké informace potřebují
  • Proč tyto informace potřebují
  • Která klíčová slova používají k nalezení relevantní odpovědi

Může to vypadat jako podstatně dost informací, ale ve skutečnosti tomu tak není, pokud to rozdělíte na několik činností:

Průzkum publika (cílové skupiny): Identifikujte typ publika, o kterém si myslíte, že chce / potřebuje to, co nabízíte. Pak prozkoumejte, kde se vyskytují online, kam chodí, jaké portály navštěvují. Promluvte si s nimi. Zkoumejte je. Zjistěte jejich osobní návyky, preference, demografie a statistiky.

Průzkum klíčových slov: Najděte relevantní a konverzní klíčová slova, která se týkají vašeho oboru, vašich produktů / služeb a záměru vyhledávání publika.

Tématický výzkum: Přijďte s nápady na témata na základě cílených klíčových slov, která jste objevili, a toho, co se vaše publikum chce naučit / znát.

Zaměřte se na čitelnost

SEO obsah, který vyhledávače milují a posouvají jej ve výsledcích vyhledávání kupředu, má jednu hlavní charakteristiku:

Je neuvěřitelně dobře čitelný.

Když se uživatel ve vyhledávači proklikne na vaši stránku, každý jednotlivý prvek na stránce vyvolá dojem, že uživatel bude chtít zůstat a bude si chtít obsah přečíst.

A když uživatel zůstane a bude konzumovat váš obsah, pro Google to bude dobré znamení, že se jedná o kvalitní web.

Robot vyhledávače funguje na obdobném principu, něco jako: „Hej, tato stránka je relevantní pro vyhledávací dotaz! Uživatel našel informace, které hledal! “

Tento signál se nazývá tzv. „dwell time“ – neboli doba, která uplyne mezi bodem, když kliknete na výsledek vyhledávání, a bodem, když se vrátíte na stránku výsledků.

Zdroj grafiky: ahrefs.com (ukázka, jak funguje dwell time)

Správná čitelnost obsahu tedy přispívá k delším dobám setrvání na stránce. Správná čitelnost by měla obsahovat tyto kvality:

  • Jasnost sdělení
  • Organizace a struktura obsahu
  • Logika informací
  • Jednoduchost

Aby byl váš obsah čitelný, musí srozumitelným způsobem zprostředkovat všechny typy informací.

A pokud bude váš obsah srozumitelný, na vašem webu zůstanou uživatelé déle, což pomůže vašemu hodnocení ve vyhledávači.

Ve svém obsahu jděte více do hloubky

Velkým trendem v SEO je vytváření obsahu, který jde více do hloubky v rámci určitého tématu.

Bylo provedeno nespočet studií, že obsah, v němž se šlo více do hloubky, stoupal ve výsledcích vyhledávání celoročně. Zatímco obsah, které nebyl tak detailní stagnoval. Tento trend by měl v následujících letech pokračovat. Zaměřte se na to.

Jak tedy postupovat při vytváření hlubšího obsahu?

Pište dlouhé příspěvky, které budou obsahovat všechny potřebné informace. Využijte tzv. související klíčová slova, která vám dávají indicii, co by se v obsahu mělo objevit. Tím dáváte vyhledávači jasně najevo, že se jedná o komplexní obsah.

Investujte do grafiky

Podle různých studií má obsah obsahující relevantní obrázky o 94 % více zobrazení, než obsah bez obrázků.

Je to proto, že jsme do obsahu doslova vtaženi, abychom si všimli obrázků a reagovali na ně.

Zde ale platí jasné pravidlo. Kvalita nad kvantitou. Cílem není do obsahu vnořit spousty obrázků, může jich být méně, za to kvalitních. Výborným grafickým obsahem jsou například různé infografiky.

Váš obsah tak bude vypadat soudržněji, profesionálněji a autoričtěji se správnými obrázky, takže je do dobré do nich investovat.

Buďte odborníkem

V poslední době i po mimořádných aktualizacích algoritmu Google oceňuje autoritu / odborné autorství v obsahu více než kdy předtím.

Podle nedávno aktualizovaných pokynů společnosti Google pro hodnocení kvality vyhledávání přispívá tvůrce obsahu i historie dané osoby ke kvalitě stránky.

To znamená jediné, za vytvořeným obsahem musí být na webu vidět reálná osoba, která obsah vytvořila – autor. O tomto autorovi by mělo být na vašem webu dostatek informací. To ale není vše. Ideálně, aby o tomto autorovi byla zmínka i na internetu, může jít o různé životopisné weby, případně profil na Wikipedii.