09. 11. 2019
 

Jak správně měřit výsledky marketingu na Instagramu

Z Instagramu se za posledních pár let stal mohutný marketingový nástroj.

O čemž svědčí i fakt v podobě nárůstu uživatelů, kteří tuto aplikaci aktivně používají. Od roku 2016 do dnešního dne přibylo více než 500 miliónů uživatelů, a to na neuvěřitelnou miliardu.

Už dávno neplatí, že je to “pouze” aplikace na sdílení fotografií pro zábavu. Instagram se přetransformoval na marketingovou aplikaci, do které firmy investují každý měsíc statisíce.

Tyto investované peníze je také potřeba efektivně měřit jako v každém marketingovém kanálu.

Nevíte jak na to?

Potřebujete najít způsob, jak správně a efektivně reportovat o svých marketingových aktivitách na Instagramu?

V tomto článku se podíváme, jak získat data z Instagram Insights neboli přehledy, abyste získali úplný obrázek o vašich marketingových aktivitách na Instagramu.

# 1 Porovnejte míru zapojení (engagement) na Instagramu s vaší konkurencí

Pomocí přehledů můžete vidět míru zapojení u konkrétního příspěvku, které je členěné podle těchto metrik:

  • Líbí se
  • Komentáře
  • Sdílení
  • Uložení příspěvku

Chcete-li získat přístup k Insagramovým statistikám, musíte mít aktivovaný firemní účet Instagram.

Pokud chcete začít zkoumat analytiku konkrétního příspěvku, otevřete příspěvek a klepněte na zobrazit přehledy pod příspěvkem.

U úspěšného obsahu (příspěvku) uvidíte celou řadu lajků, komentářů, sdílení a uložení příspěvku, což usnadňuje identifikaci těch příspěvků, které nejlépe oslovují vaše publikum.

Po analýze interakce u jednotlivého příspěvku je dalším krokem výpočet míry interakce. Celková angažovanost na příspěvku je vyjádřena jako procento vašich sledujících.

Než začnete sledovat míru zapojení (engagement), proveďte průzkum, abyste zjistili průměrnou míru zapojení vašich konkurentů. Znalost míry zapojení vašich konkurentů vám pomůže měřit vaši interakci a zjistit, jak si vedete a na základě toho navrhovat další strategické kroky. Influencer Marketing Hub (https://influencermarketinghub.com/instagram-money-calculator/) má bezplatnou kalkulačku výdělků Influencerů, která vám na základě posledních 12

příspěvků rychle řekne míru interakce s účtem. Pomocí této kalkulačky můžete porovnat svůj účet s konkurencí a zjistit orientačně právě míru interakce.

# 2 Podívejte se, které Instagram hashtagy zvyšují počet zobrazení (imprese)

Použití správných hashtagů na Instagramu vám pomůže oslovit širší publikum a dát svůj obsah před správnou cílovku. Je ovšem potřeba sledovat jejich výkon.

Navíc pokud používáte maximální počet 30 hashtagů na příspěvek, nemůžete se divit, že nejste schopni zjistit, které z nich maximalizují váš výkon, a které vám naopak nefungují.

Statistiky Instagramu jsou skvělým místem pro začátek měření hashtagů pro váš firemní účet. Začněte prohlížením statistik jednotlivých příspěvků.

V části objevování uvidíte zobrazení rozdělené do několika kategorií, včetně „z hashtagů“.

Tato metrika vám řekne, kolik zobrazení váš příspěvek získal z hashtagů, které jste použili, a pomůže vám pochopit, zda tyto hashtagy fungují dobře.

V ideálním případě chcete použít různé hashtagy na každém příspěvku a otestovat je proti sobě. Jednoduše tak vyhodnotíte, které sady hashtagů fungují lépe než ostatní a budete vědět, jaké hashtagy byste měli používat častěji.

Přesto může být obtížné přesně určit, které hashtagy vám přinášejí největší míru zapojení. Zde se hodí například nástroj https://unionmetrics.com/

Tento nástroj odhalí vaše nejlepší hashtagy, abyste věděli, které z nich použít častěji k oslovení cílového publika. Neomezujte se také na používání hashtagů pouze ve vašich příspěvcích. V příbězích Instagramu můžete také použít až 10 hashtagů.

# 3 Zjistěte, které příspěvky na Instagramu vám fungují nejlépe a zvyšují návštěvnost

Vytváření obsahu pro sociální sítě nemusí být vyčerpávající. Sledování oblíbeného obsahu vám pomůže rozvíjet budoucí obsah, protože přesně víte, co si vaše publikum přeje vidět.

Existuje několik různých způsobů, jak odhalit svůj nejvýkonnější obsah na Instagramu.

Prvním způsobem je použití přehledu Instagramu k filtrování oblíbeného obsahu pro váš firemní účet. Chcete-li to provést, klepněte na tři čárky v pravém horním rohu firemního profilu a potom klepněte na přehled.

Na kartě obsah přejděte dolů do sekce příspěvky a klepněte na zobrazit vše.

Instagram ve výchozím nastavení zobrazuje vaše příspěvky v posledním roce, seřazené podle míry zapojení neboli dosahu. Časový rámec, metriky a typ média můžete změnit klepnutím na horní část obrazovky.

Chcete-li zjistit, jaký obsah byl u vašeho publika oblíbený, poznamenejte si tyto metriky:

  • Komentáře
  • Sledující
  • Míru zapojení
  • Lajky
  • Uložené příspěvky
  • Počet sdílení

Až budete vědět, které příspěvky byly u vašeho publika populární, vraťte se zpět a zjistěte, co tyto příspěvky učinilo tak populárními, abyste mohli tento úspěch zopakovat pro budoucí příspěvky.

Instagram chce sdílet kvalitní obsah ve svém obecném feedu. Analýzou toho, co v minulosti fungovalo dobře, poskytujete kvalitní informace správci účtu k rozvoji obsahu, který bude mít v budoucnu vyšší šanci na dobrý výkon